Amikor valamilyen papírról tudjuk, hogy fontos, hogy hosszabb távon is meglegyen, hajlamosak vagyunk úgy elrakni, hogy az életben többet nem találjuk meg. Ismerős? Bosszantó, mert ezeket nyilván azért kell megőrizni, hogy igazolni tudjunk valamit, és bajba is kerülhetünk amiatt, hogy nincs meg. Nos, a számlák, nyugták éppen ilyenek, legalábbis egy vállalkozó számára mindenképpen.
A KATA remek lehetőség mindazok számára, akiknek van egy olyan ötletük, ami láthatóan hozhatna pénzt, de induláskor nem tudnak, vagy nem mernek nagyobb összeget fektetni a vállalkozásba. Nyilvánvalóan üzletelni nem lehet számlaadás nélkül, a jövedelemmel el kell tudni számolni. Egyéni vállalkozóként ezt a problémát minimális költségekkel tudjuk megoldani, azonban nagyon fontos, hogy az adminisztráció rendben legyen, hiszen ezt időnként bizony ellenőrzi a NAV, és akár komoly büntetésre is lehet számítani probléma esetén.
Egyéni vállalkozók esetében lényeges például, hogy meglegyenek a számlák, nyugták. Mindegyik, lehetőleg rendszerezve, hogy adott esetben gyorsan lehessen igazolni a jövedelmet. Ha azonban az ember éppen a „mindent jól elrakok, aztán nem találom meg soha többé” kategóriába tartozik, ez a rész gondot okozhat. Vagy ha éppen a kicsit szétszórtabb típust képviselünk, és nem mindig emlékszünk rá, mit hová tettünk, arra pedig esély sincs, hogy minden valahol egy helyen legyen.
A megoldás: elektronikus rögzítés
Bosszantó probléma, meg kell hagyni, ugyanakkor van rá egy roppant egyszerű megoldás: ne össze-vissza gyűjtögessük a papírokat, hanem elektronikus formában őrizzük meg, amit lehet. 2018 van, ha mindent nem is lehet így megoldani, azért szerencsére már egyre szélesebb körben megvan erre a lehetőség. Ez pedig egyenesen életmentő, és adott esetben meglehetősen idő- és pénztárcakímélő lehet azoknak, akiknek gondjuk van a papírok rendezésével.
Katás vállalkozóknak éppen ezért hatalmas segítség lehet a KATÁZOM applikáció, ami lehetővé teszi, hogy akár másodpercek alatt rögzítsünk egy számlát, ha úgy jön ki a lépés, akkor például két feladat között. Az app a számlákat rendszerezi, listázza is, így ezzel külön már nem kell foglalkozni. Minden meglesz, ráadásul egy helyen, rendben tartva, és ehhez nem kell a papírokkal bajlódni. A
felvitt számlák, nyugták kezelése megfelel a NAV által jogszabályban előírtaknak , csupán arra kell figyelni, hogy tényleg pontosan rögzítsük őket az alkalmazásban.
Nyugodtan elfelejthetjük tehát azokat az időket, amikor a táskánkban, a határidőnaplónkban, az irodafiókban, itt-ott, egyéb random helyeken számla és nyugtatömbök bukkantak fel véletlenszerűen, amiket elfelejtettünk berakni a többi közé. Meg azt is, amikor kétségbeesve kellett keresni egy-egy számlát, amikről fogalmunk sem volt, hová tehettük. Az alkalmazással mindent egyszerűen rögzíteni tudunk, így ezzel már nem kell törődnünk.
Gyors megoldás
A számlák, nyugták kezelése ráadásul sok esetben az időt is rendesen viszi, ami nagyon bosszantó akkor, ha amúgy sok munkája lenne az embernek, mégsem tud vele foglalkozni. A kedves ügyfeleknek pedig mégsem mondhatjuk azt, hogy ne haragudjanak, de most az adminisztrációval kell foglalkozni, hiszen ők a szolgáltatásért/termékért fizetnek, azt várják. Egyébként pedig marad a beszámolási időszak végét jelző határidő előtti visszavonhatatlan hajrá…
A KATÁZOM nagy előnye, hogy a kezelés tényleg gyors, néhány másodperces művelet. Egy fodrász így két vendég között rögzítheti a számláját. Egy szövegíró megteheti ugyanezt, amíg az ügyfelére vár, sőt, akár a kávészünetben is kattinthatunk párat a telefonon – merthogy pontosan ennyi „plusz” munkáról van szó. Az idézőjel pedig azért, mert ez a néhány másodpercnyi elfoglaltság semmi ahhoz képest, hogy az elektronikus megoldás nélkül mennyit kellene szöszmötölni a számlák, nyugták rendben tartásával – és még akkor is lehetne rettegni, hogy egy ellenőrzés során vajon nem találnak-e valami problémát, biztos, hogy minden megvan-e.