Aki már túllépett azon a félelmen, hogy egyéni vállalkozóként a saját lábára kell állnia, és úgy döntött, belevág a Katás életformába, még mindig tarthat kicsit az adminisztrációtól, amivel ez jár. És hát igen, joggal. Merthogy valljuk be, az átlagembernek nem túl sok könyvelési ismerete van, fogalma sincs, hogyan kell a saját vállalkozásával kapcsolatosan adminisztrálni, mire kell figyelnie, mit kell megőriznie.
Sajnos nem mindenki teheti meg, főleg a folyamat elején, hogy fizet egy könyvelőnek abból a célból, hogy minden oké legyen a vállalkozás körül – valamilyen szinten tehát muszáj képbe kerülni ezekkel a dolgokkal. Csakhogy nem egyszerű, mert ha elkezdünk a neten keresgélni, egymásnak ellentmondó információkat is találhatunk, és sokszor még az ezzel foglalkozó ügyintézők sem tudnak kielégítően válaszolni a felmerülő kérdésekre. De a felelősség a mienk, ha mégis úgy adódik, hogy valami nem stimmel, a büntetést persze nem lehet megúszni.
Kéne egy asszisztens… akkor legyen!
Szuper lenne, ha az embernek lenne egy asszisztense, aki figyel helyette ezekre a dolgokra, de ugye ahogy említettük, erre ritkán futja egy kezdő vállalkozónak. Kivéve, ha az asszisztens olyan, aki nem kér pénzt – igen, ilyen is létezik. Na persze nem ingyen munkaerőre gondolunk, hanem egy virtuálisra, aki mindig naprakész, jelzi, ha teendő van a vállalkozással kapcsolatos papírmunkákkal, így a fejetlenséget, a kapkodást végre elfelejthetjük, és nyugodtan, magabiztosan állhatunk az ellenőrzések elé.
Ezt tudja nyújtani a KATA Klub és a KATÁZOM applikáció, ami éppen arra való, hogy egyszerűvé tegye a rendrakást a vállalkozásunk adminisztrációjában. Érthetővé tegye, hogy mit kell tennünk és mikor, figyelmeztessen, ha sürgős teendőnk van (időben, nem az utolsó pillanatban). Adott esetben még tanácsokat is kaphatunk konkrét helyzetekre, sőt, tippekhez is hozzájuthatunk, amik hozzásegítenek a vállalkozás felpörgetéséhez.
Mit tud a KATÁZOM applikáció?
A figyelmeztetések mellett az alkalmazás megkönnyíti az adminisztráció elvégzését is, ugyanis a számlákat, nyugtákat bármikor fel lehet vinni a rendszerbe könnyen és gyorsan, illetve az app rendezi is őket. Ez áttekinthetőséget biztosít, ráadásul a NAV felé is be lehet mutatni, mint bevételi nyilvántartást. Figyeli továbbá, hogy állnak a bevételek, így nem fordulhat elő, hogy véletlenül tovább nyújtózunk a takarónknál, ami miatt megüthetjük a bokánkat.
Az adminisztrációt az is nagymértékben egyszerűsíti, hogy tényleg nagyon rövid időt vesz igénybe a számlák felvitele a rendszerbe, így nem kell leülni, és rászánva több órát csak ezzel foglalkozni. Egy fodrász két vendég között pár perc alatt meg tudja csinálni, a taxis fuvarra várva pár kattintással megoldhatja stb. Tehát nincs több számlák társaságában eltöltött este, és főleg nincs több rettegés, hogy biztosan minden megvan-e, és egy ellenőrzés során nem jön-e elő valamilyen hiányosság.
Bonyolult adóbevallás? Ugyan!
Az adóbevallás kitöltése senkinek sem tartozik a kedvenc szórakozásai közé, márpedig az egyéni vállalkozók számára nem készíti el a NAV a bevallást, maguknak kell róla gondoskodni. Mielőtt azonban megijedne bárki is a feladattól, felhívnánk a figyelmet arra, hogy a KATÁZOM segítségével az adóbevallás is mindössze néhány kattintás, ugyanis az app folyamatosan rögzít mindent, amire szükség lehet, így a munka nagy részét automatikusan elvégzi – természetesen abszolút NAV előírásoknak megfelelően.